ПІДСУМКОВІ КОНТРОЛЬНІ З МОВИ І, ІІ, ІІІ курси


ПІДСУМКОВІ КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ  З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ (тести) за навчальний рік

РІЧНІ З МОВИ НА 3 КУРСИ https://drive.google.com/drive/folders/1hvt6T6Cn5sc-zWbbaAZTDFN3c1xMeeOc   

РІЧНІ З ЛІТЕРАТУРИ НА 3 КУРСИ

РІЧНІ ІЗ ЗПРУБІЖНОЇ Л_РИ 





ПІДСУМКОВА контрольна робота з української мови
І курс ІІ семестр
1.                  Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А тьохкає, щемить, гривня,заява
Б щемління, пісня, місяць, любов
В зілля, дзеркало, з’єднати, нюанс
Г щедрість, пам’ять, ячмінь, людина
Д бджола, послання, дев’ять, рядок
2.                  На перший склад падає наголос у слові
А вітчим
Б засуха
В нести
Г подруга
Д дочка
3.Звук [д] є в кожному слові рядка
А родина, погода, депутат, молодість
Б здоровий, джаз, одержати, думка
В футбол, сад, дискусія, надписати
Г далина, відійти, домисел, надріз
Д адреса, дзеркало, дріт, відплата
4. Лексичну помилку допущено в рядку
А являється прикладом
Б скасувати конференцію
В непридатний до вжитку
Г зважати на правила
5. Синонімом до слова збагнути є
А зібгати
Б розбагатіти
В зрозуміти
Г розгубитися
6. Доберіть до кожного фразеологізму антонім.
Фразеологізм
Антонім
1. Очей не відведеш
А Через пень-колоду
2. Вискочити на сухе
Б За тридев’ять земель
3. Голки не підточиш
В Хоч голки збирай
4. Палицею кинути
Г Потрапити в павутину

Д З душі верне


7. Доберіть до кожного фразеологізму синонім
Фразеологізм
Синонім
1. Зарубати на носі
А Виводити на чисту воду
2. Бувати в бувальцях
Б  Облизня піймати
3. Сісти в калюжу
В  Намотати на вус
4. Зривати маску
Г  Стелитися під ноги

Д  Знати, де раки зимують


8.У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?
А П’ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;   Б ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;
В стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає;  Г сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов.
 9.  «Словарь української мови» у чотирьох томах, виданий за редакцією і найактивнішою авторською участю :
а) Б. Грінченка;                                                  
б) Л. Зизанія;
в) Т.Шевченка;                                                   
г) П. Беринди.
10. Як називається словник, в якому описуються не слова як одиниці лексичного складу мови, а наводяться відомості про позначувані ними предмети і явища в найширшому розумінні?
а) тлумачний словник;          
б) етимологічний словник;
в) орфографічний словник;  
г) енциклопедичний словник.
11.Укажіть рядок синонімів до слова дискусія.
А) Говоріння, балакання, балачка, погроза;  
Б) сперечання, суперечка, словесний бій, обговорення;
В )багатослів’я, незгода, дорікання, докір;       
Г) базікання, звинувачення, колотнеча, спір.
12.               Підкресліть в дужках слово , що відповідає контекстові:
А) Тож головне завдання лісівника будь-якого покоління – висаджувати , плекати й берегти ліс, (красу, окрасу) і зелений скарб землі.
б) Усі батьки хочуть бачити своїх дітей здоровими, щасливими, успішними й (освіченими, освідченими).


 ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

ЗА  2019-2020Н.Р. 2 КУРС
1. Завдання 1-8 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
А б..регти, восьм..ро, шел..ст, п..ріжок;   Б з..леніти, виш..нька, к..шеньковий, ч..рнетка;
В мавп..ня, книж..чка, вел..тень, тр..вожний; Г шерш..нь, визволит..ль, м..гдаль, в..селощі;
Д ріднес..нький, жод..н, кис..нь, с..зонний.
2. У якому рядку всі слова пишуться з апострофом?
А рум..яний, свято, мавп..ячий, зор..яний, п..ять;
Б з..єднання, пів..яблука, розм...якшити,  дит..ясла;
В пан..європейський, з..явитися, п..явка, м..язи, без..іменний; Г тьм..яний, торф..яний, голуб..я, матір..ю;
Д перед..ювілейний, за..їхати, черв..як, надвечір..я, від..їзд.
3. У якому рядку всі слова пишуть з ь?
А Донец..кий, казахс..кий, різко, сон..ця;           
Б багат..ма, кін..чик, міл..йон, ремін.., літ..ні;
В кіл..це, їдал..ня, учител..ство, ріж.., доч..ці;    
Г ручен..ка, джерел..це, Ковал..чук, вуз..ко, лял..ці;
Д п’ят..десят, радіс..тю, корист.., брен..кати, Гал..ці.
4. У якому рядку в усіх словах можливе чергування приголосних звуків при словотворенні чи словозміні?
А Садити, світити, вчити, дерти, вимірювати;
Б мостити, пекти, ловити, любити, хотіти;
В дробити, оформлювати, стерегти, брати, везти;
Г берегти, їздити, кликати, мести, жити;
Д бігти, кришити, ломити, терти, упирати.
5. З’ясуйте, у якому рядку допущено орфографічну помилку.
А Розніжений, розброєний, безземельний, беззаконний;
Б машинний, змінний, цінний, старанний, беззахисний;
В буквений, коріння, латаття, піддашшя;
Г віддзеркалення, ссавці, стаття, цілинник, юннат;
Д взуття, тертя, угіддя, надбання, наріччя.
6.Позначте рядок, у якому всі іменники у формі О.в. одн. мають закінчення -ею, (-єю).
А межа, надія, перемога, робітниця;
Б тиша, площа, непосида, суддя;
В вельможа, лівша, дружина, левиця;
 Г п’ятниця, сестриця, сім’я, теща.
7. У якому рядку всі слова пишуться з малої літери?
А (ш)евченківська премія, (ф)ранківські сонети, (ш)евченківський вечір, (а)рхімедова (с)піраль;
Б (п)ушкінський стиль, (ш)евченківські лауреати, (б)альзаківські традиції, (е)зопівська мова;
В (д)амоклів меч, (г)ордіїв вузол, (п)рокрустове ложе, (ф)ранківська кімната;
Г (п)південний степ, (в)олодимирська церква, (м)іністерський наказ, (у)країнські традиції;
Д (д)ніпровські береги, (п)івденний регіон, (о)деська автострада, (к)київські вулиці.
8. Укажіть, у якому рядку допущено помилку при переносі слів.
А Зруй-нувати, сльо-за, бо-йовий, наро-дження, лег-кий;
Б Роз’яс-нити, під-в’язати, рай-он, бай-ка, Мар’-ян;
В Май-ор, май-ка, пос-тіль, безі-менний, яг-ня;
Г Люд-ство, кур’-єр, рибаль-ство, ор-фограма, вліт-ку;
Д Ви-цвісти, юна-цький, вір-ність, ан-тена, пест-ливий.
9. Позначте рядок, у якому всі іменники-власні назви слід писати з великої літери і в лапках.
А сестра Єва, пес Йогурт, місто Чернівці;
Б вірш Заповіт, книга Кобзар, журнал Соняшник;
В цукерки Ромашка, вулиця Каштанова, казка Ох;
Г кінотеатр Мрія, байка Вовк і Кіт, пісня Цвіте терен.
10. Позначте рядок, у якому подано усі іменники спільного роду.
А білоручка, дармоїд, гуляка, нездара;
Б сірома, непосида, вереда, плакса;
В староста, листоноша, нероба, неук.
 Г базіка, маля, бідолаха, нечупара.
11. Закінчення -а у формі родового відмінка однини мають іменники.
А Вальс, теніс, футбол;                        
Б ліс, пісок, ситець, інститут;
В Київ, Львів, Миколаїв, Дніпро;   
Г рок-н-рол, бокс, сік, принтер.
12 Усі слова з не пишуться разом у рядку
А не/до/смаку, не/смілий, не/розвантажений досі вагон, не/можна
Б не/дбайливий, не/дарма, не/доглянути, не/дочитаний роман
В не/руш/мене, не/погода, не/набагато, не/ня 
;
Г не/по/європейськи, не/мовля,  ще не/виконані завдання


 Підсумкова контрольна робота  
за ІІ семестр з української мови 3 КУРС ( 2019-2020)
1. Складнопідрядним реченням із підрядним причини є речення:
А Я звик високо голову держати, бо маю честь і мужність без догани
Б Жену вперед коня, щоб линув, ніби птах
В Як ранок угорі засвітиться перлово, з криниці вмиюся...
Г Онукам буде дід оповідать щасливий про лихо, що колись ходило по землі
2. Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком є  речення:
А Блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом сріблилася важка, обвішана разочками роси павутина
Б За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив корбу: колодязь був глибокий
В Вишку стало розхитувати, і була загроза, що впаде і хату Чабанисі розвалить
Г А малі хлопці йшли з рукавицею, в якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху
3. Речення, що вміщує цитату,— це:
А Казала кума: «Дам пшона»,— а в неї в самої нема
Б На річку море раз гнівилось і ревло, що річка береги водою розбовтала
В «Оце розвеличався!» — Барвінок, сміючись,
Г Ми Гітлером катовані, ...та із могил — гартовані — ми встанем, і тоді
«заговорять і Дніпро, і гори, і потече сторіками кров у синє море...»
4. Складним реченням є речення:
а) яке містить у собі одну граматичну основу, є поширеним і двоскладним;
6) яке містить у собі одну граматичну основу і є ускладненим (звертанням, вставними словами, вигуками тощо);
в) яке складається з двох чи кількох простих речень, об’єднаних в єдине ціле за змістом та інтонацією; 
г) будь-яке речення, яке служить будівельним матеріалом для тексту.
5. Складні речення поділяються на:
а) сполучникові, безсполучникові та речення із різними видами зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим)
б) поширені і непоширені;
в) ускладнені і неускладнені;
г) повні і неповні.
6. Позначте речення, у яких перед словом як ставиться кома (розділові знаки пропущено):
А Мелашка була потрібна в господі як робітниця.
Б Дівчина сяяла як кущ калини.
В Прокіп підходив спокійний і діловий як завжди.
Г Промені як вії сонячних очей.
Д Іван Франко знав і любив народну пісню як учений, демократ, патріот.
Е Зимове сонце як вдовине серце.
7. Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складне речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком:
А Демократія тим і добра, що при пій не держава руйнує людину, а людина будує державу і саму себе. 
Б Пігмей бажа високим буть на зріст, але порядним хоче виглядати злодій, завжди злочинець — на ділах добродій.
В Преславне українське слово звучить у серці у моїм, бо мова — хліб, а не полова: я чув її із уст батьків. 
Г Шануймося, бо одна у пас усіх Україна й життя у кожного одне!
Д Ніколи я не знав, як тяжко жить без солов’я, що в пісні аж тремтить тільцем своїм маленьким. 
Е Ягорове подвір’я порожнє, щітка в глині стирчить, ніким не торкана, і душу хлопцеві опікає смуток якоїсь гіркої непоправної втрати
 8. Складним безсполучниковим є речення:
А Даремно говорить про згоду, коли нема ладу, серед народу
Б Я змалку знав, що Прометей здобув огонь для всіх людей.
В Я чув легенду: Прометей добув огонь для всіх людей.
Г Якби ви вчились так, як треба, то й мудрість би була своя.
9. Складним із різними видами зв’язку є речення:
А Вітер підганяв їх на снігових белебнях, але як тільки вони скочувались у яр, Сіроманцеві доводилося похекати та попріти.
Б Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.
В Михайло якраз натрапив на ту розмову чи суперечку, встряв у неї й почав доводити інспекторові, що він не має права лаяти учнів, і сказав щось образливе для самого інспектора. 
Г Проте маленька пташина, ця пухнаста кулька життя, що майже цілком уміщалася в моїй жмені, виявилась завзятою і не хотіла без бою віддаватись. 
10. Складносурядним називається таке складне сполучникове речення:
а) яке складається з двох або більше простих речень, кожне з яких ускладнене звертанням, вставними словами, однорідними членами речення тощо;
б) яке складається з двох або кількох синтаксично рівноправних речень; 
в) яке складається з головного і залежного речень;
г) яке складається з головного і кількох підрядних речень.
11.Речення з непрямою мовою — це:
А Прислів’я каже: «Більш роби, та менше говори...»
Б Осел почванитись хотів, що чув в ліску всіх птахів спів
В «Який народ мізерний та низький! — до всіх говорить Хміль з пихою.— От я так виріс, бач, який!»
Г Рід жаб’ячий надумався прохати собі в болото короля
12.Розставте розділові знаки в реченні та намалюйте схему: 

Стояла тиха і по-своєму хвилююча година згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк а внизу з-під кожного куща виповзав туман тому здавалось що над землею коливалися два неба.
(М. Стельмах)











Комментариев нет:

Отправить комментарий

ВІЗИТКА Ю.АНДРУХОВИЧА

https://www.canva.com/design/DAF4zxoTP4w/IXLkYosFfMS79G8Y_3Yr2g/edit